Ormar är äckliga

På min och Tess mycket superba promenad i skogen idag höll jag på att trampa på en orm. Precis på gångstigen låg den och lapade sol, den ringlade sig snabbt in i buskarna när jag skrikandes hoppade över den. Ormar är det äckligaste djuret som existerar tycker jag. Men trots detta var jag ändå tvungen att gå fram till den igen för att iakta och se vart den skulle ta vägen...Nu i hemmets lugna vrå så har jag googlat på svenska ormar för att ta reda på vilken orm det kan ha varit. Det finns tre arter av ormar i Sverige, alla är fridlysta. Och efter mina beräkningar så kan det ha varit en huggorm, eller kanske en hasselsnok, de är dock ganska ovanliga...Hmmm....

I fredags var det grillfest, som Samvetets sexmästeri ordnat. De hade hyrt Högströmska som ligger perfekt utmed ån. Det var mycket mysigt och trevligt, bra ordnat där! Glada folk, öl-drickande, gittarspel, god mat, kubb och sedan bra musik. Efter det blev det Kåren och Johan dök upp till Öret vilket var skoj. Det var längesedan jag såg honom nu så det var en nice suprice. Något annat som också var skoj var att jag av en slump stötte på gamle Jönköpings-bon
Rasmus (som numera bor i Sthlm) på internet för några veckor sedan. Det visade sig att han har vänner här i Öret, så han var här i helgen han med.

På lördagen var det mer gittarspel från grabbarna som kan, och ännu mer trevligt sällskap. Vi satt utanför muttrarna och njöt. Sedan var det en förfest hemma hos Brajt, och efter detta en korridorsfest i Tybblekorridorerna. På krogen var det Babar som gällde och där dök ännu fler glatt och känt folk upp. Väntar dock på vimmelbilderna som borde dyka upp på sidan snart. Hrmf.....igen....

Igår var jag som jag har skrivit mäkta trött. Men det blev dock sol i parken.

Guuud vad jag uppskattar när solen bahagar lysa över oss, brännan börjar komma och alla är bara så glada. Det är svårt att vara annat. Det har varit en lång helg men en mycket trevlig och rolig helg. En av de bättre. Vi har försökt ta tillvara på vädret så mycket det går. Men det tar ut sin rätt. Men nu ska jag vila mig i form i någon vecka innan jag börjar plugga igen tänkte jag.... =)

Dagens låt: Radiohead - Creep

/Sofia

Högströmska
H?gstr?mska

Min väska från Byron Bay, jag tycker mig se vissa likheter
Byron Bay V?skan

Kommentarer
Postat av: Tess

jäkla orm! du e alltför rolig du som googlar på ormar i sverige! hahahaha =)
ha det bäst bruttan!
puss å kram

Postat av: Annie

Fy sjutton för ormar! Var med om exakt samma sak som du var, fast i Kroatien, och denna orm var gul och säkert två meter.

Dagens ros går till Fia-Lotta som inte dog av ormskräck.
Dagens ris går heeeelt oväntat till alla världens ormar.

*flinar*
Kram! /Annie

2007-04-18 @ 10:40:13
URL: http://trissel.bilddagboken.se
Postat av: Sofia

Tess: Ja o vet du vad. Nu har jag googlat på rapar med. hahahahaha!

Annie: Ja visst fan är de vidriga. I Australien såg jag en del ormar, där är typ alla ormar giftiga. En gång i poolen kom det en orm simmandes. Den typ bodde där omkring och tog sig en simtur i poolen lite då och då. Äckligt!!!!

2007-04-18 @ 13:30:09
URL: http://surfinbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback