Sminkmannen!

Hundra höjdare! Är de sköna eller är de sköna. Haha. Klockrent ta mig sjutton. Sminkmannen tog priset som årets skönaste människa, vilket var ett bra val. Det är ju det nya metromodet nu som gäller! Skön snubbe. 

Igår hade jag förresten ett mycket trevligt besök av Micke. Och jag grät till Titanic. Eller nja, det kanske jag inte gjorde, men jag minns när den gick på bio (då var jag runt 15 år) och att alla grät till denna film. Leonardo var ju bara det finaste man kunde titta på vid denna tidpunkt. Men som jag skulle förklara för Micke så var/är jag ju en cool tjej, så då kunde man ju inte sitta i biosalongen och fälla tårar över att hetingen dog. 

Fröken Sofia kommer förresten till Jönkan snart igen! Med mig har jag Norrlänningen, som hör och häpna ska på arbetsintervju i Jönköping. Ankan tänkte vi även ta med oss, mest för att Jönköpings änder ska få träffa en mycket celeber Anka. Den 4-6.e maj så dyker vi upp och gör stan osäker igen. 


Annars gör jag/vi inte så mycket annat än att drömma oss iväg till Bandit-Rock kryssningen!  PÅ LÖRDAG. Jo, jag kanske läser en och en annan sida om sociologins klassiker med....Marx, Weber, Durkheim...och Mead ska jag arbeta mig igenom på onsdag!

Dagens låt: Los Lobos & Antonio Banderas - Cancion Del Mariachi

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Ankisen

hahaha.. dom kommer inte tro sina ögon när jag spatserar in i staden med pompa å ståt.. dom kommer vilja va som jag.. förbered er för en sjuhelvetes ankparad genom jönkan på lördag..
kram

2007-04-24 @ 00:03:38
Postat av: Tess

äh, när norrlänningen kommer så kan alla ankor å änder å grejer flaxa bort... med sig har hon ett gäng koalor! passa er noga!
pusss

Postat av: Annie

Euuuu.... "Marx, Weber, Durkheim..." Jag vill kräkas när jag hör talas om de där gubbarna! Gud vad tur att jag inte läser sociologi utan psykologi :P

2007-04-24 @ 12:49:41
URL: http://trissel.bilddagboken.se
Postat av: Sofia

Ankisen o Tess: Jag har kollat runt lite, och både ankor och koalor är extra välkomna till Jkpg. Jag ska se till att ordna en välkomskommité.

Annie: Hehehe. Neeeeej! Inte kräkas över dessa gubbar!

2007-04-25 @ 10:01:54
URL: http://surfinbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback