Utomjordingar invaderar

Det mest intressanta på nyheterna idag var att har man hittat en planet som är "nära" jorden och som troligtvis har rinnande vatten. Så chansen att det skulle finnas liv på denna planet är stor. Denna stjärna kallas för Gliese 581, och har ett avstånd på 20,5 ljusår från jorden, detta är nära i astronomiska sammanhang. Den påminner mycket om jorden och har stora förutsättningar för liv. Sånt här tycker jag är mycket intressant. Jag hoppas att vi under min livstid ska finna liv på andra planeter, spännande!

-----------------------------------------------------------------

Idag har jag varit lite lantlig. Jag var ute och plockade nässlor, som jag hade tänkt att göra nässelstuvning av. Det är nästan bara för gott. Och riktigt nyttigt!

-----------------------------------------------------------------

En annan sak jag kom att tänka på idag, var något som jag förklarade för ett gäng härliga människor för några veckor sedan. Det är min lilla fobi över att skaka vatten som är på flaska. Saken är så här, att om man har en vattenflaska, med vanligt kranvatten, och skakar vattnet. Så kan jag knappt dricka det efter att det har blivit skakat. Det känns på något sätt som om vattnet blivit äckligt efter att man har skakat det. Undra vad får herr Freud skulle säga om detta. Jag har själv ingen förklaring till det....


Dagens låt: Dia Psalma - Alla älskar dig

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Annie

Hörde den där nyheten ochså, riktigt spännande!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback