Ordning och redá. Löning på fredá.

Det kanske är dags att ta tag i den här bloggen nu!

Nu när jag är back i Örebro.
Säga vad man vill. Borta bra men hemma bäst. Så Home Sweet Home!


Jag borde nog göra en summering av sommaren. Den kommer att komma, och även lite bilder.

I måndags gick jag av jobbet och mina päron körde upp mig och Vita till Öret. Såååå skönt att vara hemma igen! Komma hem till sin egna lilla lägenhet. Det ska även bli riktigt skönt att börja plugga igen. Jag tror denna kursen kommer att vara väldigt svår. Men intressant. Sociologi och socialpsykologi B blir det. Sen drar nollningen igång och det blir tuffa tre veckor med allt vad det innebär.

Igår var jag, Ankan och Vita i skogen för att leta svamp. Vi försökte lära Vita att bli en svamphund och söka efter svamp. Men byrackarn gick bara runt och åt blåbär! Fast jag och Ankan hittade en del. Men vi har även hittat massa ställen där mängder av trattisar kommer att komma upp. Dit ska vi om ett par veckor för att plocka vår skatt. Shit vad jag låter som en avdankad nucka när jag pratar om svamp *muttrar*. Men det finns nästan inget bättre än kantareller, taggisar och trattisar. Det kommer kanske att bli Ankans superduper goda svampsoppa när alla girls är tillbaka i Öret.

Imon kommer Mr D hit! =) Wiiiooo. Längtar. De ska bli sååå nice. Då kommer han från Sthlm och det är första gången han är i Örebro, så jag får visa det bästa av Örebro! Det vill säga....mig! hahahaha

Nu ska jag ta tag i min lägenhet. Packa upp all skit jag har med mig från Jkpg. Utgång ikväll? Det lutar åt det. Johanna ska ju ha förfest! Jag ska ta en rejäl funderare och suga på karamellen lite.

Jag har varit lyrisk åt att ha min egen musik igen. Och vad skön musik jag har asså! Ofattbart. Tänk om datorn kraschar?!?! Då går jag och hänger mig. Men i vilket fall är det därför svårt att välja dagens låt. Men efter lite velande blir det följande.

Dagens låt: Håkan Hellström - Klubbland
Jag är egentligen inte sådär oerhört såld på Håkan Hellström, men just denna låt får mig att bli så glad.

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Annie

Välkommen tillbaka! Själv har jag varit här en vecka nu. Så otroligt skönt. Lite nya kurser, 3 blir de för mig den här terminen och snart är det nollning!
Kramar! /Annie
Ps. Du har väll inte lärt Tess de där med småländska nu va? ;)

Postat av: Susanne (

hej Soffan!!!!!
Vart tog sommaren vägen?! Vi skulle ju träffats!!! Nu måste du lova att höra av dej nästa gång du kommer till Jkpg!
Kram!!!

2007-08-23 @ 12:41:15
Postat av: Sofia

Annie: Visst ska de bli skoj med nollningen! På tisdag är det kick-offen. HEHE, jag o Tess har nog en blandning från oss båda. Men jag tror inte hon har fått så mkt småländska =)
Susamme: Visst är det heeeelt sjukt vad sommaren gick fort! Nästa gång jag kommer ner lovar jag att höra av mig. Nu under sommaren var jag inte i stan så mkt när jag väl var ledig, för då åkte jag oftast iväg!

2007-08-24 @ 15:26:37
URL: http://surfinbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback