Dra mig baklänges!

I kväll mår jag mycket bättre! Känns nästan som om jag är frisk ju. Inte sjutton kan penicillinet hjälpt så snabbt?? Jag fick ju i och för sig större dos än normalt. Men ändå?? I vilket fall sitter jag här och tråkar en fredagskväll och har inte mycket annat att roa mig med än att sova, titta på tv och blogga. De två första har jag redan gjort tillräckligt. Så nu sitter jag här igen  =) Först vill jag börja med att gratta Danielsan till jobbet. Och säga att shiiit vilken sjuk dag du har haft, men tur att allt gick bra ändå!

Svampsoppan har jag ätit, men den var inte på långa vägar så god som Ankans. För hon gör en killer svampsoppa! Den är det sting i må jag säga!

Här är världens roligaste klipp!

http://www.roligaklipp.se/skateboardhund,12.html

Jag skrattar så jag gråter varje gång jag ser på det. Titta bara på så hur hunden försöker åka skateboard. Han svänger till och med! Hahahahaha. Klockrent!

Något annat skoj är, att trots att jag idag, pg.a att jag är sjuk och eländig ser ut som sju svåra år eller som något som katten har släpat in, så har jag fått komplimanger idag! Shit, jag som känner mig som tanten som knappt kan gå liksom, men skoj var det. Hahahaha.

Sen ska jag även gå tillbaka till min bittra sida lite. Klimathotet! Varför kan det inte hända något snart?? Det lär ju inte bli bättre med den blåa och ”brattiga” regeringen som har tagit över makten. Nej för fasen, nu måste det hända något: Höj bensinskatten och sätt ett bensinpris på 30:- litern. Inför gratis bussar och tåg. Låt de i glesbygden få reducerat bensinpris och reducerat pris på elbilar, inför trängselskatt i fler städer än Sthlm. Sänk priser på elbilar. Undervisa i skolan och på arbetsplatser så att alla får ett bättre miljötänkande. Tänk att vi människor, är dem som förstör denna och enda värld vi har. Är människan så otroligt egoistisk att så länge man har det som behagar en själv så är allt bra?? Är människan i sin natur ond?? Människan är egoistisk, leder det i detta fall till detsamma som ond?

Så har vi även de där Nissarna som härjar runt på Forsmark. Här är rapporten om säkerhetsbristen vid Forsmark. Det är kärnkraft vi pratar om! Läste i Maria Wetterstrands blogg hur hon liknade det vid Homer Simpsons på svenska kärnkraftverken. Vilket säkert är en bra men tragisk liknelse. På tv funkar det. Men tänk efter, det är kärnkraft! Herre min skapare, hur folk är trångsynta och egoistiska. Så länge vi får billig och effektiv el så blir det bra!

Homer2Homer1

Tack och hej!

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Annie

Vad bra att du börjar må bättre!!! :)

Postat av: Sofia

Annie: Ja äntligen! Inget kul att vara sjuk, men nu är man frisk igen =)

2007-02-03 @ 14:41:34
URL: http://surfinbird.blogg.se
Postat av: Ankisen

Fan vilken rolig hund.. en sån skulle man ha.. Å bara så du vet.. kan fixa svamsoppa till dig nästa gång du e sjuk.. med sting i så du blir frisk..
Massa kramar.. Ankan

2007-02-04 @ 12:24:35
Postat av: Sofia

Ankan: hehe, skönt att höra! och det tar jag som ett löfte =) kraaaaaaaaaaam

2007-02-04 @ 13:13:53
URL: http://surfinbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback