Fettisdagen & Ankan Stumpy

Idag ska man tydligen frossa är tanken. Semlor hör till. Jag var och fikade med några goda vänner nu på kvällen, men tanken på en semla fick det sig nästan att vända sig i munnen, så det fick bli en "grekisk-baguette" i stället.

------------------------------------------------------------------

Ohhhh, så den där jäkla Brittan som dyker upp överallt. Raka håret hit och dit, gjorde och sa si och så. So what??? Nja, nog är hon skum, men det har jag konstaterat för längesedan. Med en sådan mor, sådan press och ett sådant land som hennes uppväxt präglats av så var det väl inte annat än väntat?!?! Större är väl i så fall att Kelly Osbourne har HIV?!?!

------------------------------------------------------------------

Idag har jag gått ur min A-kassan, är så nedrans förbannad på de nya reglerna så jag tror jag spyr. Men jag orkar inte skriva mer om det, för jag blir så jäkla bitter då. Fucking Reinfeldt.

------------------------------------------------------------------

Fick hem mitt välkomsbrev från Gröna Studenter och Miljöpartiet.

Miljöpartiet de Gröna är en del av en global politisk rörelse, Tillsammans kämpar vi för långsiktigt hållbara, demokratiska samhällen, där människor ges möjlighet att ta ansvar.

Miljöpartiets ideologi vilar på:
* Solidaritet med djur, natur och det ekologiska systemet
* Solidaritet med kommande generationer
* Solidaritet med världens alla människor

All kärlek är bra kärlekt
Alla är olika - alla är lika

------------------------------------------------------------------

Idag är jag helt fucked up i skallen asså. Antar att det är sociologen Bauman som har ställt till det lite i hjärnkontoret!

------------------------------------------------------------------

På tal om fucked up. En rolig lek att spela som "drinking-game" är fussy duck, ducky fuss. Det är extra roligt om man bara råka ha med sig en Anka i spelet *skrattar*. Det går ut på att varannan person säger fussy duck och varannan säger ducky fuss. Säger man detsamma som personen före vänder det håll. Det ska gå hyffsat snabbt och jag lovar att det fuckar till sig ganska snart. Den som missar får dricka.

------------------------------------------------------------------

Och på tal om Ankor.....
Så kan jag inte annat än att skratta lite i det tragiska när jag ser ankan Stumpy som föddes med fyra ben. Snacka om simhud Ankan!

Från Aftonbladet
Stumpy föddes på en ankfarm i New Forest i New Hampshire. Uppfödaren Nicky Janaway hade svårt att tro sina ögon när han såg den fyrfotade ankan Stumpy.  
- Det var helt bisarrt. Jag tänkte: "Han har för många ben", och räknade till "ett, två, tre, fyra".
I det vilda skulle Stumpy förmodligen inte överleva, men hittills har han klarat sig.
- Han äter och har överlevt så här långt och han springer omkring med de extra benen som stabilisatorer, säger Nicky Janaway.
Att Stumpy har fyra ben beror på en sällsynt genetisk mutation, men fall med fyrfotade ankor har förekommit tidigare. 2002 föddes ankan Jake med fyra ben i Queensland, Australien, men han dog strax efter födseln.

Ankan Stumpy


/Sofia

Kommentarer
Postat av: Annie

Kan tänka mig att de ser roligt ut när den där ankan springer runt, men jag tycker rysligt synd om den. Jag får en "jag-vill-krama-om-ta-med-hem-känsla" när jag ser den. Stackars djur! :/

Postat av: Sofia

Annie: Visst e de synd om stackars ankan =) Men det ser nog lite lustigt ut. *ler*

2007-02-21 @ 23:53:54
URL: http://surfinbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback