Holy Macaroni!

Ja herre!
Dagen började bra, med en massa välbehövlig sömn i kroppen. Senare tog jag mig till badet med Tess och Ankan. Simmade bra många längder, bastade och solade! Riktigt gotta kändes det i kroppen så vi gick hem till mig och tänkte plugga. Men när jag öppnade toalettdörren möttes jag av en förfärlig syn! Badrummet fullt med vatten och stopp i golvbrunnen! När jag spolade i toaletten kom det bara upp mer och mer vatten med en massa äcklig sörja i! Jag får panik eftersom jag hatar äckliga badrum. Så jag skriker som en stucken gris medans Tess står och skrattar, hon har aldrig sett mig så panikslagen sa hon. Vad ska jag gööööraaaa, vad ska jag göööööraaaa?????, skriker jag.

Till slut kommer Securitas fastighetsjour hit, den unge mannen fixar och donar i mitt badrum i någon timme, men utan resultat. Det hela slutar med att toaletten, handfatet och allt flyttas runt, vatten i hela badrummet och hallen. En massa slangar och oljud men det blir ingen förbättring! Så till slut kallas alla möjliga människor hit.  Rörmokare, slamsugning och saneringspersonal. En massa slangar och lastbilar utanför huset. Allt pg.a mitt lilla badrum. Här sitter jag, Tess och Ankan och ser verkligen ut som loss muppets! De håller nog på i minst tre timmar och vilken mess säger jag. Tydligen var min lägenhet den "lägsta punkten" som han så fint uttryckte det. Så jag hade fått alla andra jävlars stopp!

Jaja, efter tre timmar med massa arbetare här i min lägenhet så försöker vi plugga lite. När vi sitter här och trycker som bäst får Ankan för sig att slå på min tv i sovrummet med hjälp av min fjärrkontroll. Jag säger att det inte fungerar, för det är en speciell teknik man ska använda sig av. Plötsligt hör jag det, det där otäcka ljudet. Det där ljudet som kommer innebära att fröken Sofia numera kommer att ligga sömnlös om nätterna! Ankan trycker på powerknappen!!!! Neeeeeeeeeeeeeeeeeeej! Skriker jag! Paniken sprider sig inom mig och jag springer mot Ankan, hinner tänka alla möjliga tankar. Låt det inte vara sant! Neeeeeeeeeeeeeej Ankan! Med boken "Samhällsvetenskapernas förutsättningar" i handen gör jag världens praktvurpa vid sängen. Ankan förstår verkligen ingenting! Jag märker inte ens att jag ramlar eftersom det enda jag har i tankarna är att min tv har gått sönder. Det är nämligen så här mina vänner, att man får inte trycka på powerknappen till tv.n för då går den sönder. Själv har jag lagat den med mycket möda två gånger när andra personer har gjort samma sak. Men denna gången är det nog kört. Sedan är det även så här....att utan tv, ingen sömn, somnar nämligen till min "säng-tv" varje natt. Men som vi kom fram till. För det första tror Tess att jag kommer att sova bättre utan tv vid sängen och för det andra så har mina kära föräldrar och min farmor sagt till mig hur många gånger som helst att slänga ut den tv.n. Eftersom gamla tv-apparater innebär en stor brandrisk.

Ja shit vad mina vänner har skrattar åt min praktvurpa. Jag med för den delen. För att få Ankans syn på saken läs hennes
blogg.

Så här såg det ut. Bör jag påpeka att mitt badrumsgolv annars är ljusblått?
Badrummet

Slangar och grejer till fröken Sofias lägenhet
Slangar o grejer

Städtanten i full action med att moppa, samtidigt som jag samtalar med far
Jag städar


Något annat som är värt att tillägga i dagens blogg, är att jag har ju fått för mig att det spökar i min lägenhet ibland. Nu har det lagt sig, men när jag var nyinflyttade var det värre. Jag to.m svär på att jag såg damen som spökar runt här. I vilket fall berättade en av killarna som var här, att mitt hus en gång har varit ett äldreboende. Ja dra på trissor. Tror bestämt att mina farhågor stämmer.....

Imorgon är vi 15 tjejer som ska till Therese på kalas! Sedan är det full rulle på stadens krogar. Se upp Örebro!

Dagens låt: Counting Crows - Colorblind

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Annie

Haha! Stackare! Jag HATAR att ha massa rörmockare och annan skit hemma. Hoppas de löste sig tillslut iaf!

Postat av: Anonym

Hehehe! Ja det löste sig allt efter 3 timmar ca. I de lägen är det gött att ha hyresrätt så de kommer med en gång o fixar gratis =)

2007-02-18 @ 22:40:54
Postat av: christopher

hahaha! Om du bott i USA hade jag direkt trott vi var grannar. Här om dagen kom jag hem från universitet och då såg det ut precis som du beskriver det utanför huset. Rörmokare, pumpbil och massa slangar upp i trappen. Men inte hos oss tack o lov, utan dom brevid.

Tack så mkt för din kommentar i min blogg. Sånt gör mig givetvis omåttligt glad =)

2007-02-19 @ 07:49:52
URL: http://christophers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback