Marx och vobbler

Säga vad man vill om mannen Karl Marx och jag är inte marxist. Men hans tankar kring religion är riktigt intressanta. Karl Marx menade bl.a. att det inte är Gud som skapat människan utan tvärtom det är människan som skapat Gud. För att orka stå ut med tanken på att allt är meningslöst har hon skapat Gud. Jag har läst en del om det idag, grejen är att jag har verkligen upptäckt hur kul det är att studera!  Hur mycket smartARE jag blir och hur mycket jag lär mig! Wiiiihooooo!

Jag har bloggtorka idag och inte mycket mer att tillägga! Kan hända att det beror på att jag har studerat alldeles för mycket de senaste dagarna! =)

Däremot avslutar jag med något kul. Hehe, jag tycker det är kul i alla fall!

En gäddmamma och en unge var ute och simmade. Då kom det en vobbler förbi så frågade ungen; Vad var det? Då sa mamman; Det var den där jävla horan som snodde farsan!

Dagens låt: Guns N Roses - Live and lets die

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Annie

Du är sååå duktig Fia-Lotta, pluggar på fint! =)

Postat av: Sofia

Annie: Ja visst är jag! Men vet du vad, det är du med =)

2007-02-14 @ 08:10:40
URL: http://surfinbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback