Smärta ta mig tusan

I natt kl. 4 vaknade jag med den värsta smärta jag någonsin har känt i hela mitt liv!! På riktigt! Runt skulderbladet, axeln och nacken, men främst skulderbladet. Det gjorde så otroligt ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Försökte med allt, värktabletter, smörja på muskelgel, hade vetevärmare på ryggen, försökte stretcha. Gjorde allt för att det skulle försvinna, men utan resultat. Gick omkring här i min lägenhet och kände mig döende medans jag grät. Hade planer på att ringa akuten för det här var ju inte normalt! Sådan här smärta måste det vara när man föder barn hade jag i bakhuvudet. Jag ska då fan aldrig klämma ut en kotte (jo kanske någongång då!). Efter flera timmar lyckades jag till slut av någon konstig anledning i alla fall att somna. Då var klockan nog 6. När jag vaknade ringde jag vårdcentralen och har varit där nu och tagit prover. Det var nog inte halsfluss sa Fröken Doktor, men hon var orolig över den otroligt höga sänka som jag jag hade på blodprovet. Sedan var hon även orolig över smärtan i skulderbladet och började snacka om lunginflammation, men det är det nog inte. Men i vilket fall fick jag högre dos av penicillin är normalt, utifall allt! Nu är det bara att hoppas på det bästa. Har redan börjat knapra dessa tabletter och imorgon har jag förhoppningarna om att det ska vara putsväck!

Jag var även på ICA en sväng, skönt att man bor vägg i vägg med ICA när man mår så här. Och Tacka vet jag de färdiga goda rätterna som finns att köpa! Ikväll ska jag göra kantarellsoppa (färdig sådan) men jag har även egenplockade frusna kantareller i frysen jag ska häva i. Det kommer att bli mumma. Något som dock är riktigt frustrerande är att sitta här själv i lägenheten och glo! Fan, det är fredag liksom! Tanken var att jag skulle på bio idag, men för att inte smitta och för att kurera mig en extra dag stannar jag hemma. Blääää usch och fy! Dagarna har jag spenderat med olika typer av ordjaktsprogram och jag frågar mig varje gång jag ser dessa program om det verkligen inte är ett skämt??? Allvarligt, de saker de där programledarna kläcker ur sig är helt ofattbara. Vad är det egentligen för folk de hittar?? Den enda jag har gillat som håller ett sådant program är Dajana Lööf som har haft Nattöppet på Tv4 innan.

Nu har jag skrivit av mig tillräckligt om mitt nedrans hälsotillstånd. Så nu till roligare saker!

Om 6 dagar ska jag till Sälen =) Det blir torsdag-söndag. Vi är ett gäng på sex tjejer som ska dit igen! Jag tror det kan bli mycket mycket mycket skoj. Plus att jag får använda mina nyinköpta skidor! Denna gång kanske jag även kan åka lite mer skidor än vad jag gjorde då jag var där under nyår! Man kanske även kan hinna med en afterski denna gång??? =)


Idag har jag äntligen lyssnat på lite musik igen. Och kan därför utse dagens låt. Tack Tess.

Dagens låt: Give into me (ridin high mix) - Takida


Kommentarer
Postat av: Danielsan!

krya på dig gumman!

Postat av: Sofia

Danielsan! Tack =) =)

2007-02-03 @ 14:43:28
URL: http://surfinbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback