Sömnlös i Örebro

Ytterligare en natt då sömnen ej vill infinna sig. Varför har de slutat med sändningar på SVT24 på nätterna för?? Det somnade jag jämt till innan!

Därför öppnas nu portarna till bloggen igen!
Det finns nära och kära runt i Sverige som inte har ett dyft om vad jag sysslar med. Tanken är att här uppdatera om vad som försigår i Sofias värld. Har fått lite förfrågningar om det, så nu så!

För er som inte har koll ska jag dra en lång historia snabbt!
Ca. 2 dagar innan skolan började fick jag beskedet om att ha kommit in här i Öret. Shit pommes! Det blev visst ingen polis av Sofia, i alla fall inte vad det verkar som, jag får bli beteendevetare i stället! Det föll sig lägligt att Sulan o Tompa kunde ta över lägenheten i Jönköping, så det var bara att packa lägenheten och styra stegen mot Öret. Att lämna Sulan kändes inte alltför roligt. För det år vi bodde ihop var verkligen helt jäkla underbart och det saknar man! Dock var Sulan, Tompa och Danielsan här i helgen och festade järnet med mig! Me like att vakna upp med en massa folk i lägenheten. Då börjar det likna hostel!

Ett gigantiskt tack till Jenny! För att du är en "levande reklampelare för Örebro" =) som drog mig hit och hjälpte mig med allt under flytten och med den toppen-lägenhet som DU faktiskt ordnade åt mig!

Här uppe har jag även funnit sådana kanonbra vänner! Som gör mina dagar riktigt roliga, innehållsrika, spännande, sällskapliga, och festliga, och det gör de bra! Tack girls! Tobias är också en person som börjar göra det bra han med!

Ett halvår av pluggande, som har gått bra. Tentor och seminarier har rullat på med faktiskt rätt hyffsade resultat! Året avslutade jag och mina vänner i Sälen med en veckas nöjen! Så grymt skoj så att ord saknas! Något som ska bli en årlig tradition.

Tänkte avsluta med Sälens låt: Wyclef Jean med Diallo. Till denna låt har vi efterfest kl. X (alldeles för tidigt/sent på morgonen) och Tess står och lagar nudlar och alla mår riktigt jäkla bra!

Bilder får bli nästa gång! För nu är jag trött!

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Ankisen

Tja Soffan..
Känns så skönt att veta att du trivs trots att det inte riktigt blev som du hade tänkt dig..
We like att ha dig här.. Du e en underbar människa och jag tycker det har vart jättekul att lära känna dig.. På bara en termin har vi fått så många härliga minnen att skratta åt.. Tänk bara va mkt skoj vi kommer ha under dom åren som vi är fast här i Öret tillsammans..
Massa pussar & kramar

2007-01-24 @ 12:22:01
Postat av: Roofy

Sälen, sälen... Varför längtar vi tillbaks så innerligt mycket. Fri som fågeln vi var utan problem och måsten. Vi kunde bara spänna fast pjäxorna och hoppa i skidorna och glida ner ut för backen.

Mumma! Hoppas verkligen att det blir en repris till nästa nyår =)

2007-01-24 @ 12:26:27
Postat av: Annie

Örebro ÄR nice! =)

Postat av: Sofia

Ankan! Ja tänk hörrudu. Redan skrattar jag åt massa saker. Naken duck och pingviner. hehehe. pussen

Roofy! Det BLIR en repris nästa år! Det är ju en årlig tradition nu ju =)

Annie! Visst är det! Och du är min lilla Öret flicka! =)

2007-01-24 @ 22:29:12
URL: http://surfinbird.blogg.se
Postat av: Tess

ja, vart fan e korven liksom... helt borta! fattar verkligen inte var den tog vägen asså.... hehehe
Yeeeeeeeeeeeah! Sälen rockade! helt klart!
Next year here we come! =)
Kram på rej käre Kvarnis!

2007-01-24 @ 22:57:24
Postat av: Sofia

Vet du vad Tess! När du minst anar det, så kommer korven upp här på bloggen =)
Kram påre kompis

2007-01-26 @ 00:11:56
URL: http://surfinbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback