En lyckad midsommar!

Ojoj! Vilken helg vi har haft!

De hade ordnat festen riktigt riktigt bra, tur med vädret hade vi också! Det regnade när vi kom ner till Halmstad. Men sedan på kvällen sprack det upp och var fint och soligt hela helgen.

Som vanligt strular det med bilarna när vi ska iväg någonstans och Lojjans avgassytem hade lossnat, så innan vi kunde åka var vi tvugna att åka till en "Gör det själv mack" där vi hissade upp bilen, och med lite knep och knåp så satt avgassytemet där det skulle igen. En timme försenad bar det av mot Halmstad. Väl där mötte vi upp skåne folket, och sen var det bara att köra (jag syftar så klart på alkoholen)!

De hade ordnat med lära-känna-lekar först, så det var lite roliga lekar. Vi var ju ändå 60 pers, så det var en del att lära känna. Jag fick äran att försöka få in så många marshmellows i munnen och kunna säga myskoxe samtidgt. Vi var tre tjejer som skulle göra detta, dock hade jag och den ena tjejen en konspirationsteori, så vi skulle medvetet misslyckas eftersom vårt lag hade röstat på att vi skulle missa. Hehe, och vad jag skrattade!! Ful som stryk blev jag med. 

Diverse lekar
image178

Midsommarmat
image179

I vilket fall, efter alla lekarna var det dags för långbord, mat, nubbe och en massa annat dricka. Sedan var det fest heeela natten. På den gräsplan var det ju vi 60 pers från festen. Men det var även minst 6 andra lika stora partytält, så det var ett antal hundra personer kan jag tänka mig på denna gräsplan som hade lika roligt som vi hade. Den som var mest rund under fötterna, det var Tess. Hehehe. Hennes fina vita kläder är nog bara att kassera.

Lördagen var inte lugn den heller, den var nog värre tror jag, i alla fall för min egen del. På dagen var vi i Tylösand och spande lite på stranden, sedan på kvällen var det mer god mat och ännu mer dricka, sen utgång på stan. Smockat med folk, men skoj var det!

Lojjan tyckte att hon hellre passade bätte i bagageluckan då vi skulle åka till Tylösand.
image174

Lite middag i trädgården på lördagen
image175


Jag har massa riktigt roliga bilder från midsommar...
Men just nu är jag uttråkad på att lägga upp dem här, så vi får se om jag gör det en annan dag.

Tänkte dock bjuda på en bild från Delsbo, då en bil vi hade där uppe, la av igen som vanligt. Vi hade nog sagt något elakt till den trodde Tess far. I vilket fall fick jag och Ankan putta den en bra bit. Tess satt skönt och skrattade åt oss =)

image177


Nu ska jag återgå till mitt läsande av boken Änglar och Demoner! Mycket bra. För er som inte vet är det av författaren till Da Vinci-koden.

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Sulan

Tack för en kanon midsommar!! Riktigt kul att vi kunde samlas så många :P Vi får göra de till tradition att fira midsommar i Halmstad ;)
Pussen o kramen

Postat av: Danielsan!

Ja de var verkligen hur kul som helst att alla kunde vara me, toooooooppn.. får vi absolut göre om!
regnig kram ;)

2007-06-26 @ 18:51:32
URL: http://tjena.net/
Postat av: Sofia

sulan o danielsan
tack själva! =)
det var riktigt riktigt skoj!!
och som sagt, kanske ska införa det som tradition! Det är ju faktiskt 2.a gången nu vi alla samlas där nere =)
puss o kram i det jäkla pissvädret

2007-06-26 @ 19:00:04
URL: http://surfinbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback