Påsen och jordebär

Efter tentan igår kände jag mig som Påsen i Trasdockorna. Ni vet vem jag menar va? Jag kände mig totalt helt jäkla trasig i kroppen! Och snacka om vilken pärs tentan var! Det var en kraft-anträngning som heter duga. I tre timmar skrev jag så pennan glödde, skrev en 14 sidor. Men igår efter den pärsen började ju SOMMARLOVET!!

image169

En utekväll igår som inte var världens bästa....jag visste att jag skulle stannat hemma när jag var så slut, men men. Det går inte att gråta över spilld mjölk! Nu är det i alla fall SOMMAR =)

Jag måste säga att det känns lite konstigt i kroppen. Nu är skolan över! Det dröjer hela 3 månader innan det sätter igång igen! Det känns skumt måste jag medge. Men framförallt känns det ändå riktigt skönt!

--------------------------------------------------------------------

Snart blir ju jag 25, så nu har det börjar droppa in lite kort på posten. Det sedvanliga brevet från mormor, med en hundralapp i som vanligt. Haha. Det blev det förresten 4 öl för igår på kåren! Det ni!

Ett kort från farmor där det stod att hennes "lilla pyre" blir 25 =)

Men sen kom det ett annat litet roligt vykort från Sulan! Under min resa fick jag smeknamnet "Ärtan" av Sulan, Bävern och Bönan varför kan jag berätta om senare. Men Sulan hade i alla fall pysslat och gjort ett vykort i form av en ärta. Det tycker jag var lite kul! Tack Sulan! =)

image170


Så nu till varför jag kallas för Ärtan.
När jag var iväg 9 månader och reste i världen, så sov man på olika ställen mest hela tiden. Detta med en salig blandning av människor. Det var inte sällan vi var 12 stycken i samma rum med alla dess olika nationaliteter. I vilket fall, för att inte behöva höra på snarkande bävrar och andra konstiga ljud som kunde förekomma så var man tvungen att ha öronproppar. De där öronpropparna hände det att jag stoppade in alldeles för lång in i öronen, så i flera dagar efter när jag hade gjort det så hade jag så fruktansvärt ont i öronen och skallen. Jag menar verkligen GRYMT ONT! Då fick mina vänner för sig att jag hade stoppat in en ärta i örat. Fråga mig inte varför, för att jag åt mycket grönsaker? Inte vet jag. Men smeknamnet Ärtan fick jag i alla fall!

--------------------------------------------------------------------

Idag lyxade jag till det lite, första dagen på lovet. Så till frukost har jag jordgubbar, nybakade baguetter, tropisk juice och melon! Inte illa va. Mums! Nu har jag spenderat några timmar med Ankan i gröngräset och haft en himmelsk picnic med ostar, kex och jordgubbar!

--------------------------------------------------------------------

Imorgon blir det Delsbo nästa! Det ska bli såååå skönt att vara i den där stugan utan vare sig el och vatten och bara vara, läsa, umgås, spela spel, gå promenader. Då blir jag ett med naturen, hehe. Det är sånt jag uppskattar. Inte för länge bara! Den ligger vid en sjö med, så jag hoppas på årets första dopp!


Dagens låt: Ozzy Osbourne - I don't wanna stop

Kyss
/Sofia

Kommentarer
Postat av: Annie

Haha vad roligt! Jag kallades för ärtan i 6an och en bit in på högstadiet. Vet inte riktigt varför mer än att dem tyckte att jag var kort :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback