Cykel, pizza och hockey

Ett besök hos Bruno idag resulterade i att jag numera har min kära Bettan och far fram på Örebros vägar (min superduper fina monark). Helt gratis fixade han det. Som sagt, Bruno is the man, och en fixare!

Men vägen till honom är en saga för sig....alltid ska allt göras på samma gång. Så Tess skulle promt handla innan vi skulle släpa upp våra cyklar. Så med två matkassar, två tunga väskor och någon annan form av kasse tar vi de två cyklarna. En gick där framme och förde de båda, medans en gick där bak och lyfte upp däcket, eftersom låset fortfarande satt på. Tess cykel är av en speciell sort, och när Bruno kom ut för att se på Tess cykel, som låg på marken då stödet är sönder, sa han - Där ligger den på operationsbädden. Sedan skulle Bruno skriva upp vad cykeln skulle kallas så han visste vilken det var - Vad ska vi kalla den här? Svarta spöket??

Denna mödosamma "resa" fick ses som dagens träning. För när det var träningsdags på kvällen tyckte vi alla att det var bättre att beställa hemkörning av pizza och se på hockeyn. Ankan och Tess är egentligen inte intresserade av hockeyn. Men allt är väl bättre än träningen?? Hehe, Ankan skulle promt heja på Modo, så att jag skulle få lite mothugg. Och....jag vet inte om det var hennes "hejande" som gjorde att de tog en seger, men något var det i alla fall.

Imorgon är det en grymt tidig dag, för resten av min seminariegrupp tycker att dagarna börjar alldeles för sent med de tider som jag och Tess sitter inne med. Så imorgon bitti kl. 9 ska jag infinna mig på bibblan. Jaja, vad gör man inte för sin seminariegrupp =)

En volvo kombi ska fyllas från Jkpg på lördag för att styra kosan mot Öret. Så fyll nu den med partyglada folk och kom hit. Glöm för allt i världen inte min hund som ska med! Det är två roliga fester på lördag, så allt ser mycket lovande ut. Och ja...en helg med oss i Öret kan inte bli annat än bra!

Puss på er kära bloggläsare.
Ni är rätt många som läser numera....men få vågar skriva kommentarer!
Så SKRIV! Skriv kommentar för bövelen så man vet vilka nu är som läser!

Dagens låt: Laura Sweden - Release Me (Saab-reklamen)
Finns att ladda ner lagligt
här.

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Annie

Hehe. Småflinar alltid när jag läser din blogg! Och du, jag känner igen de där med kommentarer, folk är fegisar :P

Postat av: Peter Pan

Modo-HV71

Kommentar överflödig? :)

2007-03-22 @ 22:46:48
Postat av: Ankisen

Du det va absolut mitt hejande som gjorde så att jävla HV71 förlooooooooooorade med vad va det nu.
hmmmmmm, ,just det 4-1.. MOAHAHAHAHAHAHA
Förresten skulle jag kunna säga detsamma till er
om att skriva kommentarer i min blogg....... ellerhur...
Skylla på mig.. Usch sofia..


Kram på sig

2007-03-23 @ 09:28:33
Postat av: Sofia

Annie: Kul att de får dig att le lite =)

Peter Pan: Hrmf, nej du behöver verkligen inte säga något. De gjorde en skitmatch. Men idag tar de det igen.

Ankan: VET DU VAD! Jag har kommenterat VARJE inlägg i din blogg. Kolla efter får du se! PUNKT

2007-03-23 @ 10:49:13
URL: http://surfinbird.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag läser :)

2007-03-23 @ 20:46:31
URL: http://beaverpond.blogg.se
Postat av: syrran

vem är den där bruno egentligen : ) ni verkar ha kul där uppe. hoppas vitis kommer upp imorgon då. själv ska jag jobba igen

2007-03-23 @ 21:51:57
Postat av: Sofia

Bävern! Goooood on you! O så har jag lyckats få dig att skaffa blogg med =) Braa! Så nu vet man vad en bäver gör om dagarna!

Syrran: Bruno, haha, den där Bruno! Han e en fixare! På runt 55 år!

2007-03-23 @ 23:56:42
URL: http://surfinbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback