Det som göms i snö, kommer upp i tö!

Måste säga att jag saknar ett badkar! Det har jag haft i varenda lägenhet jag har bott i, men nu får jag nöja mig med diskhon i köket. Funkar väl bra de med, lite yes-diskmedel med bubblor, och en badankan, så gör det susen.

Restmat hemma hos Ankan igår var mycket gott och trevligt. Sedan på kvällen var det nämligen så att Mr A tycktes gilla Örebro efter i fredags, så han kom igår med =)

Idag är jag glad! Fick resultatet på tentan som jag skrev förra lördagen. Och hör och häpna! Endast ETT fel! Snacka om att jag var nöjd över det resultatet och VG't satt fint! I vilket fall för att fira, eller egentligen var det nog för att komma ut i solen, så traskade vi till stan. Köpte Take Away mat och kaffe och satte oss vid slottet och avnjöt denna härlighet.

Kom på en rolig sak som jag och Tess såg i fredags när vi var på väg till träningen. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Vi gick uppför den långa och branta backen till vårt gym. Nerför backen kommer en tjej farandes på cykel. Eftersom snön var borta på cykelvägen så ligger det numera massa grus på cykelbanan. När tjejen kommer till slutet av backen, vet jag inte riktigt vad hon hade tänkt, men i alla fall hör vi att hon sladdar och att gruset flyger. Och när vi vänder oss om, så kör tjejen rätt in i snödrivan som ligger vid sidan av vägen. Hon fastnar med framhjulet i snön. Tvärstopp! Cykeln reser sig och fram faller hon i snön. Egentligen vet jag inte om det var så roligt, men vi skrattade dock riktigt rejält åt det. I alla fall när vi såg att tjejen inte var skadad =)

Idag har jag letat lite vårtecken som jag fotade, hittade fin fina snödroppar! Även lite andra vårkort togs.

Vår i Örebro
image63


image64


image65


image66


Dagens låt: Jewel - Foolish games

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Anonym

ser du lyssnar på folish games med jewel. en riktig depparlåt tycker jag, passar inte för en vårdag som denna : ) kom ihåg när jag kom hem ifrån usa o deppade till denna låt med jewel. ha,ha
i eftermiddag var vi i parken 2 timmar med åsa o emma plus massa andra folk vi kände som dök upp med barn.

2007-03-12 @ 19:53:02
Postat av: Sofia

Syrran: Ja jag vet! Det var så jag började lyssna på henne. Du hade köpt skivan i USA, året var väl 97-98? Jag kom ihåg att du var sååå deppad o nere över att vara tillbaka till Sverige! Fast låten är fin!

Postat av: Annie Söderqvist

Sa de förut men jag säger de igen, GRATTIS TILL TENTAN!!!!

2007-03-12 @ 20:28:12
URL: http://trissel.bilddagboken.se
Postat av: Tess

HAHAHAHAHA! tjejen på cykeln var riktigt rooolig! Du... riktigt härlig dag det var idag asså!
puss å kram

2007-03-12 @ 22:34:38
URL: http://misshallon.blogg.se
Postat av: Sofia

Annie: Tack gumman =)

Tess: En underbar dag o idag är det ännu bättre väder =) puss o kram

2007-03-13 @ 10:52:18
URL: http://surfinbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback