Första helgen i mars - feeest!

Så underbart det känns då en tenta är avklarad! Sedan kändes det även som om den gick hyfsat bra, så då kan man släppa den och börja fokusera på nästa kurs som börjar på tisdag. Men denna tentan hade jag pluggat väldigt mycket till tycker jag, och jag började i tid, som man sällan gör.

Natten mellan fredagen och lördagen sov jag MAX 2 timmar, så snacka om att jag var trött då jag skrev tentan. Men det var över på 2 timmar, så kl 10 gick jag hem för att försöka få mig lite mer sömn. Sedan dök Danielsan, Amelia och Mange upp. De kom på en impulsvisit från Jönköping och det var sååååå skoj!

Jag var även och tog mig en titt på Elfens boende i går, hade inte sett det innan, men jag tyckte det var riktigt fint! Elfen har lite tentor att tänka på, så tyvärr var hon ej med och festade igår.

I vilket fall satt vi här hos mig ett tag först igår kväll och körde lite drinking games. Sedan bar det av till en annan förfest som var hemma hos Brajt. Där befann sig ännu mer Jönköpingsbor och även annat roligt folk dök upp! Efter det var det partalaj för hela slanten ute på krogen. Hehehehe. Vi träffade även på många roliga och konstiga människor ute. Bäst var finnen som var stenrik och skulle köpa 100 hamburgare! *skrattar.* "Jaag beetaalar hundra hamburgare i föörvääg", sa han till personalen på Sibylla. "Det häär äär första gången jaag blir bjuden påå en afterfest" sade han även på finlandssvenska. Av någon oklar anledning hamnade vi på Marbacken efter krogen. Där var annat nytt och trevligt folk....

Det råkade även bli så att en av mina kära vänner gjorde något av det bästa (eller sämsta) som hon någonsin gjort under ett krogbesök. Men mer om detta låter jag vara osagt. Fast själv ligger jag och gapskrattar över denna lilla incident.

Amelia är vännen med den bredaste Torpa-dialekten jag har hört. För er som inte vet är Torpa ett mysigt område i Jönköping. "Toooopagirl in da getto" uttryckte hon det lite fint om vår visit på Markbacken.

Mina kära Jönköpingsvänner åkte hem idag runt 17-tiden. Mange råkade dock få med sig mina husnycklar som nu ligger i Jönköping. Snacka om tur, att jag hade den andra uppsättningen av nycklar här hemma. De brukar nämligen annars vara hos Jenny, och hon är i Jönköping just nu, så dem hade inte varit lätt att få tillbaka =) Men som sagt, det löste sig bra ändå!

Trött som få har jag varit hela dagen idag. Och har legat som ett slagt i soffan. Köpte en fryspizza som jag har tryckt i mig, och jag har till och med lyckats se en film!

Amelia och Mange
Amelia och Mange =)

Bakishak hos mig idag
Bakishak hemma hos Sofia =)


Godnatt min(a) Skatt(er)
/Sofia

Kommentarer
Postat av: mange

haha.. nöjet va helt på vår sida!! hoppas på en reunion snart!! puss på dig

2007-03-05 @ 00:54:33
Postat av: Sofia

hoho... fylle-kajan här! "ja, då ska man gå hem då" hahahaha... pinsamt värre! fan, nu kommer jag inte att gå på babar på x antal gånger asså!
pussssss

Postat av: Tess

Hehehehe.....ja shit vad jag har ställt till det asså! Snacka om att det blev lite för mkt för min del. Att jag alltid ska ställa till det!!
pussen o kramen

2007-03-05 @ 13:11:23
URL: http://misshallon.blogg.se
Postat av: Annie

Hihi. Jag vet inte men jag tror att jag vet precis hur den där dialekten låter, hihi... småländska is the shit! :P

2007-03-05 @ 17:02:17
URL: http://trissel.bilddagboken.se
Postat av: sulan

Det låter som de vart en skyhundans fest efter tentan...synd att en sula inte kunde hänka me jönköpingspacket upp till öret, men snart blir de ju ett riktigt partaj här !!
pussen o kramen hörs snart

2007-03-05 @ 19:21:23
URL: http://ninzan.com
Postat av: jennie

låter som en skoj fest ni hade i helgen.
idag har ju maria o linda varit här efter jobbet o linda kom 1 timme sen ( som vanligt ) suck !!!, nu har jag tränat en sväng på friskis. får ju träna 3 pass i veckan gratis med kommunen så jag får väl passa på..
ha det bra

2007-03-05 @ 20:29:01
Postat av: Sofia

Mange: Jajemän, du e välkomen när som igen! Och reunion blir det snart!!! pussen

Tess: Jag ska här klargöra att Tess skrev under med mitt namn när hon skrev här. Så det första inlägget som är skrivet "av mig" är egentligen skrivet av henne. hahahaha

Annie: Du lär veta hur det låter. Småländska is the shiiiit!

Suuulisen! Snart blir det röj igen! Den 23-25.e tycker jag ni ska komma hit! Sedan i påsk blir det världens röj i Jönkan!! kraaam

Syrran: haha, 1 timme sen som vanligt! Helt otroligt måste jag säga *skrattar*. Ja det var allt en rolig fest! Kul med besök här uppe! kram kram

2007-03-05 @ 20:44:28
URL: http://surfinbird.blogg.se
Postat av: Tess

jaha, då var jag avslöjad oxå då...
fasiken! =)

2007-03-05 @ 21:47:57
URL: http://misshallon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback