Hon sjunger och hon skrattar

Hv - Brynäs......1-2 i matcher.
Men jag ser det inte som ett problem......
De två nästa matcherna är på hemmaplan för HV's del, så de kommer ju självklart ta dem. Men man kan inte säga annat än att lagen är mycket jämna och att det har varit 3 otroligt spännande och bra matcher. Precis så som slutspelsmatcher ska vara!

-----------------------------------------------------

I Jönköping har de börjat med sophämtning med hjälp av hästar. De fick tydligen nog av lastbilarna som spydde ut avgaser och därför började Fastighetsägaren Vätterhem med hästar som hämtar returpapper från 2 600 lägenheter. Och ja, de plockar även upp skiten som hästarna lämnar ifrån sig. En specialtillverkad vagn har byggts och med hjälp av hästarna ska de åtminstone i ett år framåt ska hämta returpapper från områdets (Råslätt) 36 miljöstationer varannan fredag. Ett steg framåt blir ett steg bakåt antar jag. Miljövänligt som attan är det, men....finns nog lite enklare sätt att lösa det problemet på. I vilket fall så är det dock ett tecken på att det börjar hända något!

-----------------------------------------------------

Melodifestivalen!
Visst är han bara alldeles för fin Andreas Johnsson. Men i villket fall så var The Ark grymma och rätt låt vann. Lite lagom rockigt, lite lagom bögit och lite lagom showigt. Välkomna till landet lagom!

-----------------------------------------------------

Hade taco-kväll med girlsen igår, och till tacos dricker man lite vin, vilket resulterade i en utekväll på Björnis. Killarna från Gävle dök upp först och vi satt och snackade lite, sedan var det dags att svänga våra lurviga på dansgolvet. Där snackar jag packat med folk. Självklart hamnar jag och Tess på vimmelbilderna IGEN, helt otroligt. Nästa gång Tess fotograf kommer, så ska jag hålla mig undan. För jag vill liksom inte, men ändå står man där på ett foto och ler dagen efter på vimmelbilderna.....hrmf....*arg*

Tess och jag på Björnis för några veckor sedan
Tess och jag Bj?rnis


Idag mår jag bra och är pigg som en nötkärna. Det kanske är att ta i, men bra mår jag i alla fall. Så idag blir det restmat hos Ankan och sedan en klipp på Biggis.

Dagens låt: Falconer - En kungens man

Kärlek
/Sofia

Kommentarer
Postat av: Annie Söderqvist

Haha. Vad roligt med hästar! I Mariestad använde dem hästar för att välta träd, där nya Netto ska byggas. Haha. De såg lite udda ut men bra att dem tänkerpå miljön (om de nu var därför)

Postat av: jennie

hej
har jobbat helg. i eftermiddag har vi varit på 90 års kalas då.
melissa är verkligen envis !!! suck går inte att gå ut med henne längre i vagn, hon ska gå själv el står hon i vagnen o krånglar. sedan när vi skulle hämta mat ifrån wook så drog hon till så att hon ramlad baklänges på gatan med huvudet före, men det gick bra som tur var. suck.

2007-03-11 @ 21:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback