Stian är skurad

Sitter här hemma i min nystädade lägenhet medans tvätten är i maskinen, disken är diskad, stian är skurad, locket ligger på brunnen, laxen och potatisen är uppäten och korna är mockade??? Medans jag lyssnar på webradion, HV-Modo. Verkar vara en bra match! HV gjorde precis 4-3. Hehehehe!

Sicket strålande väder vi har haft de senaste dagarna. Me like, Me like!
Sov dåligt i natt så var förgrymmat trött under föreläsningen, men efter en timme på min soffa var jag som ny igen.

Imorgon blir det Herr & Damsittning på Strömpis, Johanna frågade mig i sista stund, så nu har vi biljetter dit. Ska bli riktigt roligt faktiskt! 3 rätters middag och lite annat gotta, det blir lite annat än att bara gå ut på krogen.

-----------------------------------------------------------------

Annars har jag funderat på en sak som faktiskt har "förstört" lite av mina somrar som barn. Ni minns väl hur alla vuxna sa att man inte fick bada förrän en timme efter att man hade ätit. Hur i hela sjutton kunde alla dessa vuxna människor tro på en sådan sak??? Jag sköt upp måltiden och ville inte äta, allt för att man ville vara i vattnet så mycket som möjligt (badANKA som jag är). Men helt seriöst har även jag trott på denna myt i många många år. Den har ju varit inpräntad liksom Det är bara nu under de senaste åren man börjat fundera över detta. Det måste nog i vilket fall vara en av de största myterna som existerar i Sverige. Ja förutom myten om att strutsen stoppar huvudet i sanden då kanske...

-----------------------------------------------------------------

Från
tjyvlyssnat.se

Linje 14, Örebro

En kille kommer och sätter sig bredvid en tjej på bussen, båda är ~16. Killen har ett enormt blåöga.
Tjej: Men gud, vad har hänt?
Kille: Asså, har du sett Fight Club?
Tjej: Mmm?
Kille: Han är ju typ schizofren och slår sig själv. Så alltså jag tänkte, man har väl nån spärr som gör att man slutar precis innan.
Killen måttar ett knytnävsslag mot kinden.

Kille: Jag ville typ se om det gick. Så jag testade.
Tjej: Men shit, gjorde inte det ont?!
Kille (stolt): Jo, som fan!

----------------------------------------------------------------



Dagens låt: D.A.D - Laugh 'n' a half

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Mr Cop (Strandh)

Gumman, jag har tänkt på en sak, kanske att du visste det innan mig!?!...du är världens vackraste kvinna ;)

2007-03-28 @ 03:18:12
Postat av: Sofia

Oooo, men Tusse då! =) Saknar dig ju. Kom hit!

Postat av: Annie

Haha. Tjyvlusnat.se Den sidan hade jag helt glömt bort! Tack för påminnelsen!! :)

2007-03-28 @ 15:17:40
URL: http://trissel.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback