I rörelse

"Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr"

/Karin Boye

Den här dikten hade jag nerskriven i min resedagbok jag bar med mig under min 9 månadersresa i världen. När jag satt själv på planet, eller när jag reste till något nytt ställe citerade jag alltid den sista meningen: "Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äve ntyr". Den passar även nu, när mitt flyttlass på söndag går ner mot Gbg. Förväntansfull och spänd över det nya som väntar mig.

Det intressanta är att jag verkligen lever i en kappsäck. Det är något helt otroligt hur jag far runt överallt med min väska. När jag och D i helgen gick från centralen till hotellet sa vi att det känns som om vi jämt reser runt med våra väskor. Jag riktigt längtar efter att snart få börja bygga mitt näste på riktigt. Om 1,5 år hoppas jag att det är färdigflyttat. Problemet är bara staden, vilken stad vi kommer att hamna i. Det råder lite meningsskiljaktigheter kring detta....

Godnatt
/Sofia

Kommentarer
Postat av: annie

Hoppas flytten går bra för dig!

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback