Tänkt att vara ung på efterkrigstiden

Nu ska jag ta tag i det här.
Bloggandet alltså!!

Om 1,5 vecka flyttar jag till Göteborg. Äntligen fick jag tag på en lägenhet, har skrivit kontrakt och fått nycklarna. Det ska bli sååå spännande, själv i en helt ny storstad, en stad jag tror att jag kommer att trivas väldigt bra i!!

Vet ni, jag skulle verkligen vilja varit runt 20 år på efterkrigstiden, runt 1950. Jag vet inte riktigt varför, men jag ser det framför mig. Allt började blomma upp igen, hoppet började tändas, stora balsalar, jazzmusik, stiliga män, glada skratt. Självklart ser jag allt i svartvitt ;) I vilket fall, det hade varit något det. För att inte tala om, tänk att vara ung då rocken började ta fart!


Elivs - The King


Jazz, var vi på igen för några veckor sedan, det var ett band från Wales. Ojoj vad bra det var =) Det svängde som tusan och de gamla gubbarna jammade för fullt! På tal om musik, nästa helg blir det Parksommar med Takida och Backyard Babies. Ooo, skoj!!

Imorgon åker jag till Sthlm, min kära befinner sig där, så jag ser fram emot en mysig helg i hufudstaden.

Är sommaren slut nu???

/Sofia

Kommentarer
Postat av: Danielsan

Jajjemensan nu är den slut!! nu ser vi fram emot dom två veckorna med sommar som kommer nästa år!!



ska bli skoj nästa helg!

ha de!

Postat av: annie

Satan vad kul med flytt, tror du kommer trivas jättebra i Göteborg!

2008-08-18 @ 16:29:22
URL: http://annieellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback