Glasögon-ormen har talat. Mje!

Har nu ett par nyinförskaffade läsglasögon framför näsan. Bra bra! Lite skillnad gör det allt. Nu är det jag och D som sitter som pensionärer och läser böcker och tidningar med våra glasögon. haha. Fröken Tess har mäkta roligt åt detta =)

En hel dag i skolan, plugg, semenarieförbredelse och planering för kurser inför vårterminen.

Sjuk börjar jag bli med...ont i kroppen, halsen och snuvig. Men ska dricka lite the (rabarber/grädde) ((stavar med det The, Té eller Te??? )) med honung i, sedan äta lite vitlök. Kanske inte luktar så förträffligt imon när jag ska plugga med Isak o Katti, men det får de ta. hehe. Bara jag håller mig frisk.

Oooo vilken härlig dag på relaxen vi hade i lördags. Bastusittningen var oslagbar, man var totalt mör efter det. De häller på eteriska oljor på aggregatet och viftar runt på alla med en handduk. Pepparmint och eucalyptus var doften. Sedan fick man is att dra över kroppen. Sååå underbart skönt!

Jag har förövrigt ganska mkt torkad svamp hemma, så om jag bara kunde ta mig iväg till affären så jag kan tillaga ngt gott....

För dem som gillar att laga mat ska jag tipsa om en sida som jag gillar...
www.menyse.com
Där kan man mms'a recepten man gillar till sin mobil, så vet man vad man ska handla mm.
Mitt favoritbröd är Ulrikas yoghurtlimpa. Jag är ju inte så mkt för att baka och jag är heller inte så mkt för brödet man köper i butiken. Så vad göra? Jo detta är bara att blanda ihop sen lägga i en form så sköter det sig själv. Man behöver inte låta det jäsa eller hålla på att knåda. Det är suuuuper gott!!!
Receptet finner ni på denna sida:
http://www.menyse.com/action/recipeMSN?recipeid=15028


Ett tillägg!
För det är ingen vanlig dag, för det är ingen vanlig dag! För det är Sulans födelsedag!
puss o kram min Sula



/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback