Nattfilosof

Nu ska jag skriva....något jag kanske inte borde skriva.....
Men verkligen! Vad jag sååå INTE saknar Örebro. Inte en gnutta någonstans. Jo självklart er kära vänner! Men inte Örebro som helhelt, inte ens min lägenhet. Inte ens mitt liv där faktiskt. Inte det minsta skolan. Inte studentlivet, inte Björnis, Strömpis. Konstigt va? Jag tycker faktiskt det är konstigt. Men det senaste året i Örebro hade jag faktiskt inte så särskilt kul, man kanske kommer till den punkten någon gång i livet, det var inte helt enkelt min stad.
Jönköping däremot kan jag sakna ibland, för det är en vacker stad, det finns bla en sandstrand mitt i stan och stan omges av 3 sjöar, men Örebro?? Skulle det vara svartån isof?

Ikväll blev det after work (el. after school) med kanske alldeles för många drinkar och för mycket ont i halsen. Men guuud vad kul det var! Vi testade många redbull-vodka, några öl och sedan några olika typer av mojito. Inte att förglömma är den gratis mat man äter sååå jäkla god.

En annan insikt jag har kommit på....Jag ska inte gå för djupt in på den här i denna blogg, för det blir för privat, men bl.a handlar det om varför jag inte skulle kunna tänka mig att jobba som polis och likande, som innan varit en dröm, men....fasiken det känns jäkligt gött med denna insikt. Jag har egentligen vetat om detta ställningstagande jag tar bra länge, men det var inte förrän jag satte det i ord igår när vi pluggade som jag insåg att vad sjutton! Fasiken, det är ju så här det är. Och det har jag vetat länge, men inte sagt rent ut. Göttans säger vi om sådant!

Min Kärlek är förövrigt i Oslo och sysslar med den dära militära femkampen, men på söndag kväll kommer han =) Wohoooo!

Tenta nästa lördag, kriminologiska teorier bl.a. Varför begår vissa brott? Vad är det som påverkar att vissa människor får ett normbrytande/avvikande beteende som det kallas? (brottslingar med andra ord) Det där ska jag kunna svara på... =) Leif GW nästa.

Nu väntar Håkan Nesser och Borkmans punkt som talbok. Har snart hört alla hans kriminalromaner. Den perfekta godnatt sagan! ;)

/Sofia

Kommentarer
Postat av: annie

Jönköping? Okej visst, fint, men i Vättern kan man då inte bada. Viiidrigt kallt! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback